Strada Aviatorilor 3C, Bacău 600325
+40 0745 224 937

Cum sa vinzi cu 300% mai mult

Ti se pare ca e imposibil sa gasim un raspuns la dilema de mai sus? Ia gandeste-te mai bine!

Fara prea multe informatii tehnice sau explicatii intortocheate, vreau sa iti prezint in continuare niste informatii utile pe care le poti  pune in aplicare fara a fi vreun specialist SEO sau inginer in programarea web.

Practic, in continuare, vei invata sa stii ce sa ceri echipei de webdesign care iti face sau iti actualizeaza site-ul tau, pentru a vinde de cel putin 3 ori mai mult din acelasi site, cu acelasi numar de vizitatori zilnic. Sau ai putea face chiar tu unele din aceste lucruri!

Magie? Nu! E doar o latura a optimizarii web care se  numeste: Optimizarea Ratei de Conversie (CRO)

Ce insemna Rata de Conversie?

Rata de Conversie este acel raport dintre numarul de vizitatori ai site-ului tau si, numarul de comenzi primite in acelasi interval de timp. Daca tu acum ai zilnic 100 de vizitatori unici pe site si primesti o comanda la 3 zile, insemna ca la 300 de vizitatori ai 1 comanda, adica 10 comenzi pe luna. Prin optimizarea ratei de conversie se urmareste determinarea mai multor vizitatori sa comande de pe site-ul tau. Daca din cei 100 de vizitatori zilnici, comanda cel putin unu, atunci in 3 zile ai 3 comenzi, sau 30 de comenzi pe luna.

Daca ai profit 50 lei / comanda, in loc de 500 lei / luna, vei castiga 1500 lei. De 3 ori mai mult!

Ce trebuie sa faci pentru asta? Citeste in continuare si vei afla!

Sa incepem cu principiile de baza ale vanzarilor. Se spune ca decizia de a cumpara este 90% afectiva si 10% logica. Analizand cele 10 procente logice ajungem la concluzia ca mai bine de jumatate din ele sunt pornite tot de la un motiv afectiv, nevoia de a satisface anumite dorinte sau de a evita anumite situatii neplacute.
Sa luam ca exemplu site-ul de prezentare al unui cabinet stomatologic. Echipa respectiva de stomatologi ar dori sa puna accept in prezentarea online a serviciilor pe: obturatie de canal, chirurgie dento-alveolară, protetica dentara, parodontologie… etc.
Sunt sigur ca nu ai inteles ce inseamna denumirile de mai sus, la fel ca majoritatea oamenilor care nu au cunostinte de specialitate legate de stomatologie.
Un posibil client care nu cunoaste jargonul specific sau denumirile tehnice ale acestor servicii nu va cauta astfel de cuvinte. Mai simplu spus clientii nu cauta niciodata asa ceva.

Ce cauta online clientul?

Clientul va cauta intotdeauna 2 lucruri: placere sau evitarea / inlaturarea unei probleme/ frici.
1. Satisfacerea unei placeri. In aceasta categorie, intra cuvinte cheie de genul: albirea dintilor, zambet perfect, dantura sanatoasa, etc.
2. Evitarea sau inlaturarea unei probleme sau frici. Aici intra cautari de genul: durere de masele, dureri dentare, tratamente dentare, carii dentare, infectie masele, plombe dentare, etc
Ai prins ideia? Trebuie sa gandesti cu capul clientului tau. Cine este clientul tau? Cui se adreseaza serviciile tale? Ce beneficii ofera serviciile tale clientului tau? De ce ar trebui sa cumpere de la tine? Ce isi doreste el de fapt?
Daca ai raspuns la aceste intrebari deja stii ce ar trebui sa contina site-ul tau si, cum sa fie el organizat.
Oferta unica de vanzare – si offline trebuie sa ai una, nu doar online!

Dupa ce vizitatorul a ajuns pe site-ul tau din motorul de cautare sau dintr-un anunt online sau… oricum altfel, cautand o rezolvare la problemele sale sau o placere, s-a identificat cu produsul / serviciul pe care il vinzi si trece la pasul urmator…. “de ce sa cumpar de la tine?”

Ce este oferta unica de vanzare? Asta e punctul de cotitura care te deosebeste de celelalte 9 site-uri din prima pagina google. E adevarat ca trebuie sa fii primul in rezultatele cautarilor google dar, daca vizitatorul nu este convins de ceia ce ii oferi va inchide pagina si trece la urmatorul site, pana va gasi ceia ce crede el ca e corect pentru cautarea lui.
Oferta unica de vanzare este o lista de beneficii pe care clientul le va gasi doar la tine si nicaieri altundeva legate de acel produs sau serviciu pe care il vinzi.
Continui cu exemplul cabinetului de stomatologie. Ideal ar fi sa fac o lista cu 3-5 lucruri importante pe care clientul le va gasi doar la mine si nu in alta parte. Pentru a putea alcatui aceasta lista va trebui sa studiez concurenta. Sa vad ce ofera cei mai importanti concurenti ai mei si eu nu ofer inca.
Nu este pretul cel mai important factor! (despre asta vom discuta in alt articol).
Odata identificate beneficiile oferite de concurentii mei, voi alcatui o lista cu beneficii si mai bune sau cu beneficii mai importante pe care ei nu le ofera. Pentru asta ar trebui sa imi cunosc foarte bine si clientii si nevoile lor (voi reveni cu sfaturi si pentru acest lucru).
Ca si exemple de beneficii ar putea fi:

  •  timp de asteptare de maxim 3 minute pana intri.
  • spalatorie auto (cat iti tratezi cariile iti spalam masina – economisesti timp).
  • pasta de dinti si periuta de unica folosinta (nu toata lumea are timp sa se spele pe dinti inainte de a pleca de la serviciu spre stomatolog, asa ca e util sa aiba acces la acestea).
  • internet wireless gratuit, cat timp astepti pe sala.
  • … si exemplele ar putea continua

Call to action – cere-i vizitatorului sa actioneze!
Odata ce clientul a inteles ce gaseste la tine si care sunt beneficiile si avantajele lui cumparand de la tine, treci la plasarea in pagina e unui buton “call to action”. Acest buton il va indemna sa te contacteze sau sa comande pe loc ceia ce vinzi tu.
In cazul in care clientul este convins ca esti alegerea potrivita, va face comanda sau te va contacta pentru o programare / intalnire / solicitare oferta.

Daca vizitatorul nu a actionat in acest punct, nu insemna ca nu isi doreste ceia ce vinzi, ca doar de aia se afla aici. Insemna pur si simplu ca nu i-ai oferit suficienta valoare pentru pretul cerut (daca ai cerut deja unul) sau, inca nu are suficiente informatii ca sa actioneze.
Ce e de facut? Continua cu a-i oferi mai multe avantaje sau bonusuri.
Avantajele sunt cele lucruri care il avantajeaza pe clientu sa cumpere de la tine dar, nu pot fi oferte unice de vanzare.
De exemplu este un avantaj ca ai mai multe cabinete in diferite puncte ale orasului si poate ajunge repede si usor la unul din ele. Este un avantaj ca ii oferi garantie pentru lucrarile facute sau certificat de autenticitate pentru bijuteriile dentare, etc.
Pune un termen limita pentru ofertele tale!
Chiar daca ai cea mai buna oferta, unii clienti e posibil sa nu comande acum… oamenii in general sufera de boala amanarii, mai ales cand este si o frica la mijloc (firca de dentist in cazul nostru).

Poti pune un termen in care oferta va expira. De exemplu daca la un implant dentar efectuat, oferi gratuit un detartraj, pune un termen limita (Ex: daca te programezi in urmatoarele 7 zile).
Fiecare pagina de prezentare este o scrisoare de vanzare!

Nu uita ca site-ul tau este magazinul tau, biroul de relatii cu publicul, locul unde clientul se decide sa comande sau nu.
Daca agentul de vanzari = site-ul tau, nu raspunde corect la problemele si intrebarile vizitatorului, acesta nu va deveni clientul tau! Va cumpara de la concurenta.
Fiecare pagina de prezentare a serviciilor oferite trebuie sa fie organizata ca o scrisoare de vanzare, sa prezinte perfect ceia ce vinzi atat din punct de vedere al continutului cat si din punct de vedere grafic. Trebuie scoase in evidenta acele cuvinte cheie care conteaza, butoanele si informatiile principale trebuie sa aiba proportia si culorile potrivite pentru efecte maxime.
Pe viitor, cand ai nevoie de un site de prezentare sau, atunci cand iti refaci site-ul, gandeste-te de 2 ori inainte de a respinge ofertele mai scumpe. E posibil ca diferenta dintr un site ieftin si unul ceva mai scump sa faca diferenta dintre o cheltuiala si o investie care iti va creste vanzarile!
Am incercat sa prezint cat mai pe scurt si pe intelesul tau ceia ce inseamna “cresterea ratei de conversie” fara a intra in prea multe detalii tehnice, incat sa nu te incurc. Daca am reusit sau nu sa iti fiu util, doar tu imi poti spune, lasand un comentariu mai jos.

Lasa uncomentariu